سونی در سال ۲۰۲۲ درآمد واحد حسگرهای تصویربرداری خود را پنج درصد افزایش داد، اتفاقی که نتیجهی ارتقا دوربین آیفون ۱۴ است.
ابعاد بازار گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و این اتفاق روی تأمینکنندگان حسگرهای تصویربرداری اثر منفی گذاشت. برخی از برندهای فعال در این حوزه عملکرد بهتری از خود نشان دادند. مؤسسهی کانترپوینت میگوید سونی تنها تأمینکنندهی حسگر تصویر است که درآمدش رشد سالانه تجربه کرده.
به گزارش GSMArena، افزایش درآمد سالانهی سونی تا حد زیادی نتیجهی ارتقاء دوربین گوشیهای سری آیفون ۱۴ است. مدلهای پرو برای اولین بار در تاریخ آیفون به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز هستند و در دوربین فوق عریض از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی بزرگتری استفاده میکنند. دوربین سلفی هر چهار گوشی جدید اپل نیز بهروزرسانی و به فوکوس خودکار مجهز شد.
سونی در نیمهی دوم سال جاری میلادی ۳۰۰ میلیون دلار درآمد از طریق فروش حسگر به اپل، کسب کرد. در سال ۲۰۲۲ درآمد سونی به ازای هر واحد حسگر ۶ دلار افزایش یافت و سهم این شرکت از درآمد بازار حسگرهای تصویربرداری پنج درصد رشد کرد.
شرکت Samsung LSI، زیرمجموعهی سامسونگ الکترونیکس نیز عملکرد خوبی ثبت کرد. البته سهم این شرکت بهمیزان یک درصد پایین آمد و به ۲۹ درصد رسید. حسگرهای خوشقیمت ۵۰ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۲ بسیار محبوب شدند و سامسونگ ۲۰۰ میلیون واحد از این حسگرها را فروخت. حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی بیشتر در دوربین گوشیهای میانرده استفاده میشوند.
سامسونگ همچنان بازار حسگرهایی با وضوح بیشتر از ۱۰۰ مگاپیکسل را تحت سلطه دارد. این شرکت از زمان تولید اولین حسگر با وضوح بالای ۱۰۰ مگاپیکسل، تقریبا ۱۵۰ میلیون واحد از آنها را به فروش رسانده.
ابعاد بازار حسگرهای تصویربرداری موبایلی در سال ۲۰۲۲ بهمیزان ۶ درصد کاهش پیدا کرد، اما مجموع درآمد به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسید. سونی و سامسونگ مجموعا ۸۳ درصد از این درآمد را به خود اختصاص دادند.